WIE ZIJN WIJ?

Als afgestudeerd antropoloog en (ruraal) ontwikkelingssocioloog heb ik enige tijd moeten zoeken naar mijn plek in 'de grote banenwereld'. Na mijn afstuderen heb ik verschillende functies gehad in en rondom het onderwijs (o.a. als studiebegeleider, docent Nederlands, educatief redacteur). Hoewel er bij deze banen ruimte was voor mijn liefde voor het onderwijs en begeleiding, kwam ik erachter dat fulltime werken voor een baas en op een kantoor niet bij mij past. Ik was op zoek naar vrijheid en ruimte. Vanwege mijn passie voor het verbouwen van groentes en mijn liefde voor Italië heb ik toentertijd besloten om enige tijd te gaan wonen en werken op biologische boerderijen in de laars van Europa.

Naast dat ik veel heb geleerd over (biologisch) boeren en mijn liefde voor zowel het land als het verbouwen van groentes flink is gegroeid, heb ik in die tijd Forbici Scriptiebegeleiding opgericht. Terugkijkend een logische volgende stap. Al tijdens mijn studententijd hielp ik met plezier (mede)studenten bij scripties en essays. Dat ik nu nog elke dag studenten kan helpen in de laatste fase van hun studie, zodat zij zich sneller kunnen richten op het najagen van hun echte dromen, maakt dat ik elke werkdag met veel plezier begin. 

Sinds 2019 versterkt Fabiola 'het team'. Ik ben ontzettend blij om dit te kunnen delen met haar en samen Forbici te blijven ontwikkelen zodat we iedere student die het nodig heeft op een persoonlijke manier te kunnen begeleiden. Dat we daarnaast uren samen doorbrengen in de keuken, in de natuur en op de bank met een goede film of serie maakt het leven des te leuker.

Betrokken

Ik leef mee, ik voel mee en ik denk mee. Mij in te kunnen zetten voor de mensen om mij heen geeft mij plezier en voldoening en maakt dat ik, eenmaal verbonden aan een doel of persoon, niet snel los laat.

Analytisch

Ik herken logische verbanden en relaties snel en ben goed in staat hoofd- en bijzaken uit elkaar te houden. Dit betekent ook dat ik altijd doorvraag en uitpluis tot iets helemaal helder is.

Sociaal

Ik haal energie uit echt, transparant en eerlijk contact met mensen. Mensen omschrijven mij als enthousiast en communicatief en ik zet graag stappen door middel van samenwerking. 

Kritisch

Ik ben oplettend en niet snel tevreden. Dit maakt mij aandachtig en zorgt ervoor dat ik snel een oordeel kan vormen over de kwaliteit van teksten.

Voortgezet Onderwijs

Gymnasium Celeanum

2001-2007

Cultuur & Maatschappij

Afgerond met een 8 gemiddeld.

Bachelor

BA Culturele Antropologie & Ontwikkelingssociologie

2007-2010

Universiteit Leiden

Afgerond met een 8 gemiddeld.

Master

MSc International Development Studies

2010-2013

Universiteit Wageningen

Afgerond met een 8 gemiddeld.

After completing my Bachelor in Theatre, Media & Performing Arts, during which I could deepen my interests in the different historical paradigms of theatre theories and making, I was looking for broadening my knowledge on Arts & Culture and their societal role. Therefore, I completed my Research Master in Performance and Media Studies. Thanks to the programme’s focus on Theatre Anthropology and community-based artistic practices, I had the chance to explore and work on artistic and cultural experiences in diverse and inclusive environments. In Rome, where I studied, I was part of several projects which included the use of arts, culture, and education as main tool to work towards integration and openness within diverse communities.

During my PhD at the Amsterdam School for Cultural Analysis (UvA) and Sapienza University, I could further develop my interests in Performance Studies and Cultural Analysis and research, teaching and organizational skills. I now collaborate as teacher and researcher with different universities and arts academies. My research focuses on Art, Activism & Social justice and is strongly informed by practical, social, artistic work, and theoretical reflection and moves around topics like incarceration, migration, gender issues and LGBTQ+ rights.

Since 2019 I joined Forbici and I’m deeply glad to have found a place in which I can put my academic experience into practice to develop with Annemijn personal and creative ways of guiding and supporting students.

Creative

I think of research as sculpture in the making. You know from the beginning which materials you have at your disposal, but you cannot know for sure which direction and shape your work is going to take. I like to guide people into finding new ways to develop their research and to write their texts.

Approachable

I believe that guiding starts with listening to the other person’s needs. I always try to find a personal way to connect with the people I work with, in order to find the best suitable way to help.

Proactive

I always try to think ahead of possible problems that might come in the way. I take, and I like stimulating others to take, initiative towards effective problem-solving. I believe in resilience, perseverance, and optimism as a good recipe to address challenges.

Engaged

My natural curiosity makes me want to feel connected with everything I read, do, or work on. I like to believe that caring about what you do is the first step towards achieving something meaningful. That is why I always try to stimulate people I work with to search for their own personal motivation and drive.

High school

Liceo Scientifico Statale Archimede

2000-2005

Messina

Graduated with 93 out of 100.

Bachelor

BA Theatre, Media & Performing Arts

2005-2008

Sapienza University of Rome

Graduated with 110 out of 110.

 

Master

MA Performance and Media Studies

2008-2011

Sapienza University of Rome

Graduated with 110 out of 110 (cum laude).

 

PhD

PhD Performance Studies & Cultural Analysis

2012-2016

University of Amsterdam (UvA) & Sapienza University of Rome

Committee assessment: excellent

WIL JIJ DAT WIJ JE HELPEN?

Jesse – Media, Informatie en Communicatie

“Ik heb scriptiebegeleiding gehad van Forbici (Annemijn) en ben echt heel tevreden over alle hulp die ik heb gehad! in februari 2019 ben ik begonnen met mijn scriptie en door heel veel miscommunicatie met school is uiteindelijk de einddatum 16 december 2019 geworden i.p.v. juni 2019. Rond half november kwam ik erachter dat het waarschijnlijk niks ging worden en op dit punt heb ik Forbici ingeschakeld. Door samen met Annemijn een aantal weken keihard te werken heb ik uiteindelijk een goed scriptie en adviesrapport ingeleverd! Afgelopen week heb ik dan ook te horen gekregen dat ik ben geslaagd en ik kan heel eerlijk zeggen dat voor 90% dit te danken is aan de goede hulp van Annemijn! Ik raad dan ook iedereen aan, in welk stadium van je scriptie je ook zit, om begeleiding in te schakelen van Forbici.”

Jesse – Media, Informatie en Communicatie